Časté otázky

Co je to Travelist?
Travelist je cestovatelský klub, který funguje jako rezervační portál pro naše zaregistrované uživatele. Cílem našeho portálu je inspirovat naše uživatele a nabídnout jim možnost strávení exkluzivního pobytu v nejlepších českých i zahraničních hotelech se slevou až do 70 %. Travelist je zároveň součástí mezinárodní skupiny Secret Escapes se sídlem ve Velké Británii, která patří k světovým lídrům mezi internetovými portály v oblasti turistiky.

Podle čeho poznám, že můžu Travelistu důvěřovat?
Jsme členem silné mezinárodní skupiny Secret Escapes, která působí v celé řadě zemí světa. Miliony našich členů si už u nás zarezervovaly svůj pobyt. Naši důvěryhodnost potvrdila také společnost Google, která v roce 2015 investovala do rozvoje celé naší skupiny.

Travelist se propaguje jako „cestovatelský klub“, co to znamená?
Naše stránka není jen obyčejný rezervační portál, ale skutečný cestovatelský klub, který své exkluzivní nabídky zveřejňuje výhradně svým registrovaným členům. Kromě toho tvoříme speciální blog Travelist na cestách, ve kterém představujeme různá zajímavá místa v Česku i v zahraničí.

Proč vyžaduje Travelist registraci před zobrazením samotné nabídky?
S hotely umíme vyjednat speciální klubové ceny a benefity právě tehdy, pokud je nabídka určena pouze členům našeho klubu. Díky tomu, že ceny pro naše členy nejsou veřejně dostupné, jsou obvykle nižší než u jiných hotelových nabídek na internetu.

Jak se mohu zaregistrovat na portálu Travelist?
Na portálu Travelist se můžete zdarma zaregistrovat buď za pomoci Vaší e-mailové adresy nebo facebookového účtu.

Jak lze vyhledávat jednotlivé nabídky?
Obecně existuje několik způsobů, jak můžete najít nabídku, která Vás zajímá:

- Za pomoci vyhledávače v horní části stránky
- Za pomoci tematických kategorií, které se nachází pod úvodní nabídkou.
- Za pomoci filtrů v levé části strany, kde si můžete vybrat termín, cenu za pokoj nebo konkrétní prvky nabídky (např. forma stravování, wellness, rodinné pokoje atd.)
- Za pomoci mapy, kterou otevřete kliknutím na tlačítko „Zobrazit mapu“

Jak lze zjistit, kde se daný hotel nachází?
V každé nabídce se nachází záložka „Mapa“, díky které snadno zjistíte lokalizaci hotelu.

Co znamená garance nejvýhodnější ceny?
S hotely se vždy pro členy našeho klubu snažíme vyjednat nejlepší dostupnou cenu na trhu. Vy tak máte jistotu, že u nás najdete tu nejlepší nabídku. Ceny u našich nabídek pravidelně kontrolujeme, abychom měli jistotu, že našim členům vždy nabízíme jen to nejlepší. Pokud ale přeci jen najdete nabídku, která se Vám v porovnání s naší konkurencí nezdá exkluzivní, tak nám stačí napsat na adresu info@travelist.cz a my se pokusíme s hotelem vyjednat lepší ceny nebo dodatečné benefity.

Co znamená „cena od“?
„Cena od“ je částka, za kterou si lze zarezervovat nejlevnější pokoj v dané nabídce. Tato cena nemusí platit pro všechny termíny, může se lišit v závislosti na sezóně či počtu dostupných pokojů. Cenu, která platí v daném termínu, zjistíte v kalendáři vedle nabídky. U každého data najdete informaci o ceně za noc pro daný den.

Jak se vypočítává sleva uvedená u nabídky?
Vycházíme z veřejně dostupných cen, za které si můžete ubytování zarezervovat jinde na internetu. K těmto cenám připočítáváme dodatečné služby, které jsou součástí nabídky na Travelistu. Tuto výslednou cenu pak porovnáváme s cenou, kterou se nám u hotelu podařilo vyjednat a právě tuto slevu uvádíme u nabídky. Na některé termíny se nám daří vyjednávat i vysoké slevy a zároveň víme, že dobrá cena je pro členy klubu Travelist důležitá. Proto rádi tyto slevy zdůrazňujeme.

Platí ceny v nabídkách za pokoj nebo za osobu?
Většina uváděných cen je za pokoj pro dvě osoby, ale to záleží od konkrétního ubytovacího balíčku. Tuto informaci vždy najdete v popisu daného ubytovacího balíčku u políčka s počtem pokojů.

Co zahrnuje cena nabídky?
Kromě samotného ubytování může ubytovací balíček zahrnovat i další služby jako je stravování či wellness. Po vybrání konkrétního ubytovacího balíčku se zobrazí veškeré služby, které jsou zahrnuty v jeho ceně.

Je cena, kterou zaplatím za rezervaci, konečná nebo obsahuje nějaké dodatečné poplatky?
Travelist si kromě celkové částky rezervace nebo 30% zálohy neúčtuje žádné další poplatky. Některé hotely ale mohou vyžadovat samostatné zaplacení pobytové taxy nebo poplatky za různé dodatkové služby jako je např. parkování či ubytování s domácím mazlíčkem. Všechny případné dodatečné poplatky, které může hotel vyžadovat, najdete přímo v popisu balíčku po kliknutí na odkaz „Přistýlky a další podrobnosti“.

Jak lze zjistit, jestli je pokoj, který mě zajímá, v daném termínu dostupný?
Pokud není pokoj v daném termínu dostupný, tak si ho nelze vybrat v kalendáři.

Lze si zarezervovat více pokojů?
Ano, počet dostupných pokojů v daném hotelu vždy uvádíme pod popisem ubytovacího balíčku. Pokud potřebujete více pokojů, než kolik je dostupných na našem portálu, tak prosím kontaktujte naši zákaznickou podporu, která zjistí, jestli je taková rezervace možná.

Mohu si zarezervovat ubytování na dnešní den?
Ano, pokud má daný hotel dostupné ubytování, tak není nutná rezervace s předstihem.

Máte v nabídce kompletní prázdninové balíčky s letenkami?
V současnosti máme v naší nabídce pouze hotelové balíčky, které zahrnují ubytování, stravování a případné další služby. Dopravu si musíte zajistit samostatně. Do budoucna ale máme zavedení nabídek s letenkami v plánu.

Cestujeme se zvířaty. Jak se dozvím, že hotel umožňuje ubytování s domácím mazlíčkem?
Tuto informaci najdete v sekci „Co je dobré vědět“, která se nachází v pravé části popisu nabídky. Pokud hotel umožňuje ubytování s domácím mazlíčkem, tak je vhodné o tom s předstihem informovat recepci.

Lze na portálu Travelist najít hodnocení hotelů?
Přímo na naší stránce žádná hodnocení nemáme. Různé názory ale najdete na našem facebookovém profilu.

Jak dlouho platí akce z newsletteru?
Informace o délce platnosti akce se nachází přímo v newsletteru u každé nabídky. Všechny nabídky ale mají omezenou dostupnost a může dojít k tomu, že se v průběhu akce vyprodají.

Jak probíhá rezervace pobytu?
Rezervace hotelu je velmi snadná. Poté co se seznámíte s nabídkou stačí vykonat následující kroky:

- Vybrat si ubytovací balíček, který Vás zajímá (např. pobyt na 2 noci se snídaní nebo pobyt na 3 noci s polopenzí)
- Vybrat si počet pokojů, které chcete zarezervovat
- Označit v kalendáři vedle balíčku termín pobytu (datum příjezdu a odjezdu)
- Potvrdit výběr kliknutím na tlačítko „Rezervovat“
- Vybrat počet hostů (dospělých a dětí)
- V případě zájmu vybrat přistýlku
- Vyplnit požadované údaje (jméno, příjmení a telefonní číslo)
- Vybrat způsob platby
- Pokud jsou všechny údaje správně vyplněné, tak klikněte na tlačítko zaplatit
- Po provedení rezervace obdržíte číslo rezervace a potvrzení e-mailem

Musím v hotelu zjišťovat, že je má rezervace potvrzená?
Ne, hotel obdrží informaci o Vaší rezervaci automaticky od nás.

Co mám udělat, když si chci zarezervovat přistýlku nebo pobyt s malým dítětem?
Po kliknutí na odkaz „Přistýlky a další podrobnosti“, který se nachází u popisu ubytovacího balíčku, se zobrazí informace o pokoji, ubytování s dětmi a možnosti přistýlek. Po výběru nabídky a přesměrování k rezervačnímu formuláři vyberte počet hostů a spolu s tím i počet dětí v jednotlivých kategoriích podle věku. Cena vybraných přistýlek se automaticky připočítá k celkové ceně rezervace. Pokud hotel umožňuje přistýlky, které nelze vybrat v našem rezervačním systému, tak musíte kontaktovat přímo hotel a zaplatit za přistýlku po příjezdu na recepci.

Je možné zarezervovat si ubytování pro jednu osobu?
Pokud hotel nabízí ubytování v jednolůžkových pokojích, tak ano.

Musím celou částku rezervace zaplatit předem?
Ne vždy. Část nabídek si lze zarezervovat se zálohou 30 %. Pokud si vyberete tuto možnost, tak zaplatíte předem 30 % z celkové částky pobytu a zbytek doplatíte přímo v hotelu po Vašem příjezdu. Nabídky, u kterých je možné uhradit 30% zálohu, jsou na Travelistu označeny.

Lze provést nezávaznou rezervaci?
Všechny rezervace u Travelistu jsou závazné. V momentě rezervace si vyberete způsob platby a zaplatíte plnou cenu rezervace nebo 30% zálohu. V případě výběru platby bankovním převodem musíte rezervaci uhradit nejpozději do tří pracovních dní.

Jaké nabízíte možnosti platby?
Rezervaci můžete zaplatit přímo na našem portálu za pomoci platební karty nebo klasickým bankovním převodem. V případě bankovního převodu musíte platbu uhradit nejpozději do tří pracovních dní od provedení rezervace.

Existuje možnost zaplacení pobytu, pokud nemám bankovní účet?
Ano. V takovém případě musíte při rezervaci vybrat jako způsob platby bankovní převod a zaplatit za rezervaci například na poště.

Existuje možnost zakoupení pobytu na fakturu?
Takovou možnost Travelist nenabízí, protože faktury za pobyt vystavuje vždy hotel. Naše společnost působí pouze jako zprostředkovatel.

Existuje možnost zrušení rezervace v případě nemoci?
Všechny rezervace na portálu Travelist jsou závazné a nelze je měnit ani rušit. V případě jakéhokoliv problému ale můžete kontaktovat naši zákaznickou podporu, která se s hotelem pokusí domluvit na případné změně termínu pobytu.

Existuje možnost změny termínu pobytu?
Všechny rezervace na portálu Travelist jsou závazné a nelze je měnit ani rušit. V případě potřeby změny termínu ale můžete kontaktovat naši zákaznickou podporu, která Vám zjistí, jestli hotel takovou změnu rezervace akceptuje.

Mohu někomu koupit pobyt jako dárek?
Ano, ale v momentě rezervace si již musíte vybrat konkrétní termín pobytu. O tom, kdo skutečně přijede, je dobré informovat hotel předem.

Existuje možnost zakoupení dárkového poukazu?
V současnosti tuto možnost nenabízíme, ale do budoucna zavedení dárkových poukazů nevylučujeme.

Existuje možnost zakoupení pojištění k zarezervovanému pobytu?
Portál Travelist neumožňuje zakoupení pojištění. V případě pobytů v zahraničí ale doporučujeme, abyste si ho u pojišťovny zakoupili.

Lze zrušit odebírání newsletterů nebo omezit jejich množství?
Ano. Odebírání newsletterů můžete zrušit kliknutím na odkaz v spodní části newsletteru nebo přímo na naší internetové stránce v sekci „Váš účet“ (odkaz se nachází v pravém horním rohu stránky) a záložce „Vaše nastavení“. Tamtéž také můžete omezit množství newsletterů, které budete dostávat e-mailem.

Nemůžu se přihlásit ke svému účtu, co mám dělat?
V tomto případě můžete využít možnost připomenutí hesla, kterou najdete na přihlašovací stránce.